Sprawozdanie nr 1
Posiedzenie Zarządu KPZBS
04.07.2012
Na inauguracyjnym zebraniu Zarządu nowej kadencji obecni byli:
Bielski Mariusz, Dolny Michał, Gil Krzysztof, Grela Andrzej, Paczkowski Wiesław, Rojewski Grzegorz, Szparaga Mirosław, Zieliński Bogdan, Żurowski Jarosław i Żurek Mariusz oraz Przewodniczący Komisji Rewizyjnej KPZBS Wachowiak Roman.
Porządek obrad:
1. Otwarcie inauguracyjnego posiedzenia;
2. Ukonstytuowanie składu Zarządu oraz podział obowiązków;
3. Sprawy różne.
Ad. 1.
Prezes KPZBS Wiesław Paczkowski zapowiedział zmianę stylu pracy Zarządu:
– wykorzystanie Internetu do rozwiązywania problemów mniejszej wagi,
– organizowanie posiedzeń „branżowych” wyłącznie w gronie zainteresowanych danym tematem członków Zarządu,
– w związku z tym zmniejszenie częstotliwości posiedzeń plenarnych Zarządu,
– przerzucenie obowiązków reprezentacyjnych na imprezach regionalnych na wszystkich członków Zarządu.
Ad. 2.
Prezes przedstawił propozycje podziału obowiązków. Po dyskusji ustalono następujący podział funkcji i zadań:
Prezes Zarządu – Wiesław Paczkowski
1. kieruje pracami Zarządu, prowadzi walne zebrania Zarządu,
2. nadzoruje pracę wszystkich członków zarządu,
3. podejmuje decyzje merytoryczne oraz finansowe łącznie z upoważnionymi członkami Zarządu,
4. stwarza warunki do funkcjonowania Zarządu i jego Biura,
5. reprezentuje Związek wobec partnerów i władz samorządowych i lokalnych,
6. dba o zapewnienie odpowiednich warunków do realizacji rozgrywek i turniejów szczególnie w zakresie zabezpieczenia odpowiedniego sprzętu.
Wiceprezes Zarządu – Grzegorz Rojewski
- zastępuje Prezesa podczas jego nieobecności,
- w zastępstwie prezesa powadzi zebrania Zarządu,
- podejmuje decyzje w niecierpiących zwłoki sprawach,
- nadzoruje prawidłowe prowadzenie strony internetowej Związku,
- podejmuje wspólnie z upoważnionym członkiem Zarządu zobowiązania oraz ich realizację finansową,
- Dokonuje weryfikacji punktów klasyfikacyjnych zdobytych w rozgrywkach regionalnych, a na podstawie informacji skarbnika KPZBS o wniesieniu opłat członkowskich dokonuje odpowiednich adnotacji w systemie CEZAR.
Sekretarz Zarządu – Bogdan Zieliński
- prowadzi dokumentacje pracy Zarządu,
- protokołuje zebrania Zarządu lub wyznacza osobę protokołującą,
- egzekwuje notatki z posiedzeń zespołów związku,
- archiwizuje protokoły zawodów w formie elektronicznej,
- prowadzi sprawy związane z prawidłową rejestracją Związku i jego władz w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- na wniosek prezesa lub wiceprezesa zwołuje zebrania Zarządu, ustala jego tematykę i informuje członków Zarządu o terminie, miejscu i programie zebrania,
- współuczestniczy w podejmowaniu decyzji finansowych i merytorycznych jako upoważniony członek Zarządu,
- zajmuje się współpracą z mediami w zakresie popularyzacji działań związku.
Skarbnik Zarządu – Michał Dolny
1. odpowiada za prawidłową politykę finansową związku,
2. nadzoruje prowadzenie ksiąg finansowych związku,
3. przyjmuje i analizuje opłaty członkowskie na każdy sezon,
4. imienne informacje o wniesionych opłatach na bieżąco przekazuje w formie pisemnej wiceprezesowi Zarządu,
5. sporządza roczne sprawozdania finansowe,
6. składa informacje Zarządowi o stanie finansów Związku,
7. zabiega o pozyskanie środków finansowych między innymi poprzez pozyskiwanie sponsorów, darczyńców mogących wesprzeć Związek przy organizacji najważniejszych imprez sportowych których organizatorem jest KPZBS,
8. po roku kalendarzowy przekazuje zestawienia finansowe, bilans oraz dokumenty źródłowe do sekretarzowi Zarządu,
9. współuczestniczy w podejmowaniu decyzji finansowych i merytorycznych jako upoważniony członek Zarządu.
Członek Zarządu do spraw dyscypliny – Mirosław Szparaga
- przewodniczy obradom wydziału dyscypliny, powołuje członków komisji dyscyplinarnej do rozpatrzenia poszczególnych spraw,
- rozpatruje i rozstrzyga problemy z zakresu dyscypliny oraz etykiety brydża zasygnalizowane przez brydżystów regionu. D
- przejmuje na terenie Włocławskiego obowiązki członka Zarządu ds. popularyzacji brydża.
Członek Zarządu do spraw sędziowskich – Mariusz Żurek
1. nadzoruje doskonalenie umiejętności sędziów naszego okręgu,
2. podejmuje działania na rzecz zwiększenia korpusu sędziów okręgu organizując kursy dla kandydatów na sędziów klubowych, a następnie w porozumieniu z Zarządem kieruje najlepszych na konferencje i kursy podnoszących kwalifikacje,
3. proponuje sędziów na prowadzących poszczególne turnieje i zawody ligowe,
4. nadzoruje prace kolegium sędziowskiego Okręgu.
Członek Zarządu do spraw młodzieży – Robert Rychlicki
1. Realizuje przyjęty przez zarząd program popularyzacji brydża wśród młodzieży „Brydż trenerem umysłu i charakteru”
2. Podejmuje szerokie działania nad pozyskanie kandydatów na przyszłych brydżystów,
3. organizuje kursy i szkolenia dla chętnych do nauki brydża sportowego,
4. organizuje rozgrywki dla zaawansowanych juniorów w postaci turniejów i zawodów drużynowych,
5. przygotowuje zawodników do udziału w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Brydżowej Młodzieży Szkolnej oraz mistrzostw różnego szczebla,
6. przygotowuje informacje i zamieszcza na stronie internetowej o najważniejszych problemach i osiągnięciach brydża młodzieżowego
Członek Zarządu ds. organizacji rozgrywek III ligi oraz LO – Jarosław Żurawski
1. zbiera zgłoszenia drużyn do rozgrywek, a ich kopie przekazuje skarbnikowi,
2. przygotowuje do akceptacji Zarządu regulaminy, terminarz rozgrywek,
3. przygotowuje miejsce rozgrywek oraz nadzoruje ich prawidłowy przebieg,
4. na zakończenie rozgrywek sporządza sprawozdanie z przeprowadzonych rozgrywek ligowych oraz przekazuje do akceptacji Zarządu ostateczne wyniki rozgrywek,
5. przekazuje zainteresowanym drużynom za pośrednictwem Internetu informacje o miejscu i terminie rozgrywek,
6. po zakończeniu rozgrywek wraz ze sprawozdaniem sporządzonym po ich zakończeniu przekazuje protokoły oraz inne dokumenty do archiwum związku.
Członek Zarządu ds. organizacji rozgrywek Ligi Popularnej – Krzysztof Gil
1. zbiera zgłoszenia drużyn do rozgrywek a ich kopie przekazuje skarbnikowi,
2. przygotowuje do akceptacji Zarządu regulamin i terminarz rozgrywek,
3. na zakończenie rozgrywek sporządza sprawozdanie z przeprowadzonych rozgrywek ligowych oraz przekazuje do akceptacji Zarządu ostateczne wyniki rozgrywek,
4. przekazuje zainteresowanym drużynom za pośrednictwem Internetu informacje o wynikach rozgrywek oraz publikuje tabele rozgrywek,
5. po zakończeniu rozgrywek wraz ze sprawozdaniem sporządzonym po ich zakończeniu przekazuje protokoły oraz inne dokumenty do archiwum związku.
Członek Zarządu – Mariusz Bielski
1. wspólnie z wiceprzewodniczącym Zarządu prowadzi zapisy w systemie CEZAR,
2. wspólnie z sekretarzem Związku współpracuje z mediami oraz pomaga prowadzić dokumentację Zarządu KPZBS.
Członek zarządu do spraw popularyzacji brydża w Regionie – Andrzej Grela, Tadeusz Szwenkel oraz Mirosław Szparaga
- Inspiruje i pomaga w organizacji zawodów na terenach pobliskich zamieszkania,
- zbiera informacje o odbywających się zawodach i przekazuje wyniki do Zarządu,
- udziela pomocy ich organizatorom.
Zebrani w głosowaniu jednomyślnie opowiedzieli się za takim podziałem.
Ad. 3.
W sprawach różnych przedyskutowano propozycje terminu zorganizowania przyszłorocznego Kongresu „Łuczniczka” – większość opowiedziała się za 14-16.06.2013 r. Zebrani zaakceptowali wnioski Michała Dolnego o współpracy w przygotowaniu banerów reklamowych KPZBS oraz drugi – o przekazaniu obowiązku prowadzenia księgi rachunkowej biuru rachunkowemu. Zaakceptowano też wniosek Mariusza Żurka o konieczności zakupienia czytników kart (legitymacji PZBS).
Omówiono sprawę zagospodarowania miejsca w II lidze po wycofaniu się z rozgrywek drużyny Scania Włocławek. Niejednomyślnie (1 głos przeciw i 2 wstrzymujące się) zaakceptowano wniosek, by upoważnić Wiesława Paczkowskiego do podjęcia rozmów z zainteresowanymi (i uprawnionymi drużynami) w celu zorganizowania ewentualnych baraży o awans do II ligi.
Protokołował
Bogdan Zieliński